Sortida al cingle de Sant Roc, i l’Ermita de Santa Brígida d’Amer

✉️ narcis_sancho@hotmail.com
📞 661 487 334

Hola gater@s,

Us proposem un cap de setmana al poble d’Amer, on trescant per les seues cingleres trobarem grans roques, i tres boniques ermites situades en llocs privilegiats. En aquesta ocasió coneixerem els llocs més emblemàtics de les muntanyes de la contrada i el poble d’Amer.

Us trobareu amb mi a l’entrada del poble d’Amer, on per una pista forestal, en bon estat ens dirigirem al Pla del Llapart, on aparcarem els cotxes, i començarem a caminar pel corriol que ens durà fins a l’ermita de Sant Roc ( documentada ja l’any 1447) i a la punta de la cinglera. Des d’allí els dies molt clars, ens permet veure clarament el mar, amb el Montgrí i les illes Medes.

També cal fer esment que aquest cim esta inclòs dins dels 100 cims de la FEEC.  A continuació baixarem per un camí amb molts trossos empedrats, que podria semblar una via romana, fins a arribar al coll de Sant Roc. Cal destacar també que durant aquests dos dies trobarem gran quantitat de nummulits, i tampoc seria estrany trobar algun fòssil de cargol o petxina.

Deixada enrere la bassa, pujarem per una dreta pujada amb algun replà entremig, fins a treure el cap i arribar a l’ermita de Santa Lena (documentada el segle XIII). Actualment l’ermita es troba tancada degut a una bretolada. Allí trobarem dos bancs de fusta on podrem agafar forces. Una vegada marxem de Santa Lena hem d’agafar una pista i seguir-la fins a un prat verd, on també trobarem una carretera asfaltada amb grans vistes de les muntanyes del davant; des del Puigsacalm, el cingle del Far, Sant Gregori, Puig d’Afrou, etc.. Hem de seguir uns 300 metres per aquesta carretera de pla, fins a trobar un corriol a la dreta que ens porta als tres rocs. Pujarem al primer i tercer roc, el del mig el deixarem per si tenim algun o alguna aventurera al grup.

Una vegada deixem els rocs enrere travessarem un bonic bosc de brucs, continuarem caminant, deixant l’indicador del Llapart a la nostra esquerra, que a la tornada, serà el que ens retornarà on tindrem els cotxes. Continuem caminant fins que ens hem d’enfilar a un marge a la dreta, que pujant una mica, ens durà al Poblat Ibèric de Puig Dalí. Continuem primer de pla i després per una lleugera baixada, on podem anar al mirador petit de Puidali, per a continuar baixant un petit troset mes, fins anar a trobar el mirador gran de Puig Dalí. A la tornada del mirador seguirem per un corriol planer, fins l’indicador d’El Llapart, que fa poca estona haurem deixat enrere. Aquí ja amb poca estona, arribarem on tindrem els cotxes. Una vegada acabem la caminada retornarem al poble.

Es dormirà a l’hostal Sant Marçal a les afores del poble, on actualment tenim reservades 2 habitacions triples al preu de 24 € persona i nit, i 4 de dobles al preu de 28 € per persona i nit. La data màxima per a apuntar-vos i poder gestionar l’allotjament és fins el divendres 27 de gener. Aquest dia he de saber quanta gent hi haurà apuntada. Si passat el dia 27 de gener, s’apuntés algú més, se li intentarà trobar habitació, encara que no sigui al mateix hostal.

El diumenge ens trobarem a les portes de l´hostal Sant Marçal a les 08:30h. Ja esmorzats, per a diriginse tot seguit amb els cotxes, per la mateixa pista, que ja aurem pasat el dia anterior, als prats de Can Sensaire. Podeu portar alguna cosa, per a menjar a mitg mati, i no us endescuideu de la carmanyola o entrepar per al dinar. Des dalli anirem baixant fins trobar al paratge màgic i misteriós dels Fusos. És un grup de grans rocs que sorgeixen del mig del bosc, i un d’ells forma una balma natural a sota la qual hi ha restes d’una edificació. El més gran de tots emergeix d’entre els arbres i al seu cim es pot contemplar una meravellosa panoràmica forestal de 360 graus. Una vegada deixem enrera els Fusos, baixarem suaument per una pista forestal, fins a trobar la bonica Font de Can Catau, amb aigua fresca i bona. Continuarem per un corriol bastan planer, fins arribar a la masia El Castell, a partir d´aqui pujarem per un corriol amb una dreta pujada, per a dirigir-nos ara si, al cim de la penya, on es troba l’ermita de Santa Brígida (edifici original del segle XI i reconstruït al segle XVII). Aquest dia és l’aplec de Santa Brígida, una vegada siguem a dalt si algu u desitja tindrem la oportunitat, de fer un café, o beure una cervesa sense preses, a les 11:00h fan el 34è concurs mundial de xiulet amb cargolina. Després de la proclamació dels ermitans i ermitanes de 2022, continuan fent diferents actes, fins aproximadament alla les dues del migdia, ens hi podem quedar l´estona que volgueu,

Una vegada deixem l’ermita enrere pujarem a la pedrera, aleshores agafarem un cami, que ens dura, a trobar la ctra per la qual podriem baixar a Sant Esteve de Llemena, o una mica mes enlla, es troba, el poblet de Sant Aniol de Finestres, on sobresurt al capdamunt, la bonica serra de Finestres, amb el Puigsallaça amb 1.026msnm, com a punt mes alt. Els dos dies, mentre estiguem caminant, la podrem observar des d´algun punt a la llunyania, aquesta petita serra, deixarem aquest petit coll, i agafarem un altre corriol empedrat, que seguirem, fins a gairebe tornar arribar als cotxes, tornarem a Amer, i retorn als nostres punts d´origen

Entre els dos dies que caminarem farem entre 15 i 20 km bastant entretinguts . El desnivell positiu acumulat serà d’uns 600 m.

S’aconsella portar pals per a caminar. El dissabte i diumenge es dinarà a la natura entrepans o carmanyola.

L’hora i lloc de trobada serà el dissabte 4 de febrer davant de l’estàtua dels Despullats de la Rambla de Tarragona a les 7:00. Aquesta vegada la caminada està pensada per a dos dies, dissabte i diumenge, però si algú volgués pujar el divendres 3 de febrer, m’ho comenteu que de ben segur trobarem alguna cosa per a fer.

M’agradaria que us agradés la meua proposta.

Per apuntar-vos a l’activitat, com sempre ho heu de fer a partir de la plana web del Gata ; www.gata.cat

Narcís Sancho

• Amer
  • Catalunya
  • Espanya

Detalls de la planificació de l'esdeveniment