L’Escaladei per a pujar la Serra Major

✉️ beta75@tinet.cat

📞 699 233 671

Hola gater@s,

Us proposo una ruta circular amb començament i final a la Cartoixa d’Escaladei, a la comarca del Priorat.

Ens aplegarem com sempre a les 8:00 davant l’estàtua dels Despullats de la Rambla Nova de Tarragona i de l’església de la Misericòrdia de Reus.

La ruta ens porta fins a la Serra Major del Montsant pujant pel Grau de l’Escletxa i baixant pel Grau de Salfores.

Arribarem a la Cartoixa des de Tarragona anant pel Coll d’Alforja i arribant a les Ventes, on farem el tradicional cafè gater@. Ens arribarem fins a la vila de Poboleda i continuarem fins a l’Escaladei on trobarem un rètol que ens indicarà cap a la Cartoixa d’Escaladei a poc menys d’un quilòmetre. Aparcarem el nostre vehicle al descampat de davant la Cartoixa i començarem tot pujant per la pista paral·lela a l’esquerra que hi puja. Seguirem per la pista fins arribar al Collet de l’Hort on girarem a la dreta i ens enfilarem per un corriol que pica força. Anirem seguint per sota l’enorme paret en direcció sud fins que arribarem al Grau de l’Escletxa. Ens enfilarem pel Grau i arribarem fins dalt a l’extrem de la Serra Major on girarem per anar tota l’estona direcció a la Morera de Montsant. Passarem per llocs emblemàtics com la Punta del Boter, La Cogulla, el Pi del Cugat i el Piló dels Senyalets.

Un cop al Piló podrem anar a la Morera i seguir recte per Serra Major o bé baixar pel barranc que tenim davant fins a Salfores. Ens inclinem per la segona opció i baixem fins a tocar de la Morera de Montsant on girarem a la dreta per anar a buscar l’ampla pista de terra que ens durà de nou a la Cartoixa d’Escaladei.

Dificultat mitjana/alta.

Distancia: 14 KM.

Desnivell acumulat: 1.215 metres.

Durada total: unes 6 hores, aproximadament (comptant descansos).

Porteu roba i calçat adient per anar a la Muntanya. Cal tenir una preparació física mínima i no tenir gaire vertigen, doncs passem per passos aeris.
S’ha de portar l’esmorzar, el dinar i, sobretot, moltes Ganes de caminar.

Per apuntar-se a la sortida cal que entreu a la plana web del Gata, www.gata.cat i cerqueu l’excursió i pitgeu l’opció APUNTA’T, de dilluns a divendres fins a les 23:00.

Per a qualsevol aclariment, no dubteu en posar-vos en contacte amb mi.

Salut i Muntanyes!!!!

• Escaladei
  • Catalunya
  • Espanya

Detalls de la planificació de l'esdeveniment