Gegants de Mont-ral: Teix Mil.lenari i La Foradada

Mont-ral

Gegants de Mont-ral: Teix Mil·lenari i La Foradada

Hola Gater@s,

Us proposo aquesta senzilla però interessant ruta circular. Ruta curta però intensa amb algunes petites grimpades que ens hem d’ajudar amb les mans però sense gaires dificultats. Com sempre el punt de trobada serà l’estàtua dels Despullats de la Rambla Nova de Tarragona. Ens trobarem allà a les 7.45 per sortir en direcció Mont-ral a les 8.00 en punt.

Deixarem els cotxes a un pàrquing que hi ha a l’esquerra abans d’entrar a Mont-ral.

Farem el tradicional cafetó gatero al forn de Mont-ral, molt preuat per les magdalenes que hi fan.

Fet el cafetó, sortirem del poble i agafarem una pista en lleugera baixada. De seguida trobarem un camí estret que surt a l’esquerra i entra al bosc. Més endavant, en un trencall de senders, agafarem el de la dreta i continuarem per un bosc frondós i obac. Aviat deixarem el caminet per prendre a mà esquerra un corriol que puja de valent i passa per una zona de pedruscall i grans blocs de pedra . Abans de arribar al teix podrem observar unes colades estalagmítiques en la pedra, com les que trobem a l’interior de les coves, conegudes com AVENCS DE FELIU.

Immersos en aquest ambient frondós i un punt màgic, trobarem el racó de “lavi del bosc”. Es tracta del TEIX MIL.LENARI DE MONT-RAL. En aquest indret tan especial farem una petita aturada.

Feta la aturadeta, continuarem filat i travessarem un petit bosc humit però encantador, de contes de fades. El camí acaba sortint d’aquest indret tant especial i va guanyant alçada amb bones panoràmiques cap a la Vall del riu Brugent.

Seguirem  pujant fins al nostre segon objectiu: LA COVA DELS TIÓNS, un petit forat a la roca, que efectivament acull uns quants Tións de Nadal que passen tot l’any en aquest forat arrecerat.

Continuarem pujant fins arribar al Portell del Bosquetó on ja es veu, encara allunyada, el nostre tercer objectiu : LA FORADADA, espectacular pont de roca natural que permet passar d’una banda a l’altra de la carena. Deixarem a la dreta el sender que s’enfila cap al serrat i ens encarem cap a la Foradada. Allí farem el  dinar.

Tornarem fins a Mont-ral per un dels camins de baixada, ens hi apropem al mirador de LA CORONETA, per gaudir d’una bonica vista del poble, seguirem el camí per un tram boscós de revolts fins arribar a Mont-ral.

FITXA TÈCNICA :

DIFICULTAT: Mitjana

DESNIVELL ACUMULAT: 300 m aprox.

DISTÀNCIA: entre 6 i 7 km

Per inscriure’s a l’activitat cal que us apunteu via plana web del Gata ; www.gata.cat, a l’apartat de sortides, entre dilluns i divendres fins a les 23:00.

Esperem que us agradi, i moltes mercès per participar !!

Per qualsevol dubte podeu trucar-me o enviar un missatge al telèfon ; 667 78 27 92

Us hi esperem!!

• Mont-ral
  • Catalunya
  • Espanya

Detalls de la planificació de l'esdeveniment