Escapada cap al Montgrós

✉️ vidalbenach@gmail.com

📞 640 797 809

Hola gater@s,

El Diumenge 29 de maig us proposem fer una excursió per la serra de Montserrat, per les zones de Can Massana , el refugi de Vicenç Barbé , el cim del Montgròs i tornar pel GR172 fins a can Maçana.

Quedarem com sempre a l’hotel el Bruc a les 8’30h per fer el típic cafè o tallat. Prèviament però ens haurem aplegat davant de l’Estàtua dels Despullats a la Rambla de Tarragona  i davant del santuari de la Misericòrdia de Reus, a les 7:15, on ens repartirem en grups de quatre persones en cada cotxe, per tal de compartir plegats les despeses de la benzina.

Deixarem l’hotel i agafarem el cotxe  per anar a l’aparcament de Can Maçana on haurem de pagar 6 euros i si ets federat 3 euros per a poder estacionar el vehicle.

Un cop aparcat el cotxe agafarem el camí que ens porta cap a la roca foradada, on passarem primer pel coll de can maçana i després pel coll del Guirló. Un cop passat els colls buscarem a la dreta el PR C-78 que ens porta cap a la Portella i el refugi de Vicenç Barbé. Després de passar el refugi seguirem el PR on caminarem pels voltants d’Agulles i Frares Encantats, fins a arribar al coll Porc. Buscarem un camí a la dreta, que ens porta al cim del Montgròs, on passarem pel coll del Miracle, la balma de les pruneres, el coll de les Comes i la gran agulla del cabrit.

Continuarem pel camí del PR C-78 que ens porta pel bassal dels avellaners i seguirem fins a trobar un cartellet de la coma dels Naps de dalt i ja començarem a pujar per anar al cim del Montgròs de 1.133m. Un cop a dalt veurem molt bones vistes de tot Montserrat, d’Agulles, Frares Encantats, Sant Jeroni, els ecos, Gorros, la prenyada, els flautats. Deixem el cim per anar a la canal de la salamandra i després agafarem el coll del migdia fins arribar al Portell del Migdia. Un cop a dalt, baixarem per la canal de la font de la llum. Haurem de vigilar molt al baixar, ja que la canal està molt desfeta . Un cop a baix seguirem el GR 172 en direcció a can Maçana, on passarem per sota de la roca foradada i després de passar la roca ens encararem direcció l’aparcament de can Maçana on acabarem l’excursió.

Es calcula que farem :

Distància recorreguda : 13 km
Desnivell positiu : 850 m aprox
Desnivell negatiu : 850 m aprox
Total hores més aturades : 7’30h aprox
La ruta és de 4 Estels

Important: estar en bona forma física i també esmentar que passarem per llocs on les roques poden estar molt desgastades i en algun dels trams trobarem que el camí està bastant desfet per culpa de les pluges. Com sempre cal portar calçat adequat per anar a fer muntanya i força aigua, esmorzar i dinar. Serà una ruta per anar tots junts i no per anar a córrer.

Per apuntar-se cal fer-ho, com sempre, per la plana web del Gata ; www.gata.cat de dilluns a divendres fins a les 23:00.

Si teniu algun aclariment, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

Esperem que us agradi i gaudiu força !

Vidal Benach i Josep Urpí

Salut i Força Gata

#Gata23anys

Esdeveniments vençut

1000
  • Montserrat
  • Catalunya
  • Espanya

Detalls de la planificació de l'esdeveniment