Crestejant pel Montmell

El Montmell

Crestejant pel Montmell

Hola gater@s,

Matinal circular d’uns 13 kms per gaudir de bones vistes tot crestejant dues carenes paral·leles amb un desnivell positiu de 715 m. Ascensió progressiva si es fa en sentit contrari a les agulles del rellotge. Desgrimpada tècnica des de la creu fins a l’àrea recreativa de la Juncosa del Montmell.

Descripció:

Ens aplegarem com sempre davant de l’estàtua dels Despullats de la Rambla de Tarragona a les 8:00 i al santuari de la Misericòrdia de Reus. Compartint cotxes ens dirigirem per a fer el típic cafetó a Cal Santi ( Punt de trobada – cafè matinal ) de la Juncosa de Montmell cap a les 9:00.

Sortirem en direcció a la cantera de dolomita fent un petit tram de carretera fins trobar el trencall que ens portarà a la Cova Plana, una gran bauma a la que s’hi arriba tot resseguint el corriol, ara sec, que canalitza l’aigua quan plou fent la bauma una bona funció d’aixopluc. Travessem la bauma per començar pel lateral esquerra la primera ascensió forta del dia. En gairebé una hora, depenen del ritme del grup, ens  plantarem al Puig de la Cova (altura 688 m.), des d’on podrem contemplar les primeres vistes matinals, el nostre mar a l’est i la cresta del Montmell a l’oest, cap on ens hi anirem encarant progressivament.

Recorrem ara camins suaus i molt intuïtius, coronant petits cims, en busca de la Vall de Sant Marc passant pel Coll de l’Arca, únic punt on creuem la carretera TV-2401 que porta a Aiguaviva. Tot i que no és una carretera molt transitada, cal parar compte a l’hora de travessar-la.

Ara ens ve el que podríem dir una de l’ascensió dura, continuada i progressiva fins arribar a la Talaia del Montmell (altura 866 m.). Amb calma anirem fent i gaudint de les vistes ara de la carena veïna que acabem de deixar per anar a crestejar el Montmell.

Un cop dalt la Talaia podrem divisar a vista d’ocell el camí recorregut fins ara i el que ens quedar per acabar la ruta circular. Si el dia és clar, podrem veure al nord la serralada de Montserrat i més enllà Sant Llorenç de Morunys i cap al sud les muntanyes santes, el Montsant.

Gairebé ja hem fet tota la pujada del dia. Amb pas tranquil i vigilant les pedres del camí, iniciem ara la crestejada en direcció sud-est amb magnífiques vistes al mar fins arribar a la Creu on començarem una desgrimpada una mica tècnica en alguns punts, cal anar en compte.

Baixem de la Creu per pujar al Castell de Montmell, datat en el segle X (altura 781 m.), en estat ruïnós però ens imaginarem com en temps de la reconquista, aquest enclau (la ‘dent’ del Montmell) era estratègic per fins on es podia divisar clarament les marques de terme i intuir per on podíem venir els possibles atacs. Continuant la desgrimpada, arribarem a l’Església Vella de Sant Miquel, també del segle X, des d’on encara podem gaudir de bones vistes. Posteriorment es traslladarien el actes litúrgics a l’Església Nova de Sant Miquel, al costat mateix de l’àrea recreativa del Montmell. A partir d’aquí ens espera una lleugera passejada per la pista que desenfila fins al poble on podrem seguir amb el nostre tradicional beuret, a qui li plagui, mentre comentem les millors jugades del dia.

Per inscriure’s a l’activitat cal que us apunteu via plana web del Gata ; www.gata.cat, a l’apartat de sortides, entre dilluns i divendres fins a les 23:00.

Esperem que us agradi, i moltes mercès per participar !!

Per qualsevol aclariment no dubteu a posar-se en contacte amb mi per telf mòbil a 682059277 o per email a jalcuadrat@gmail.com

Joan Arqué i Sònia Mèndez

• El Montmell
  • Catalunya
  • Espanya

Detalls de la planificació de l'esdeveniment