Descobrint el Delta de l’Ebre amb un combinat de terra i mar: Rodant per l’hemisferi nord en bici

Data:

23 d'octubre de 2021

Hora:

07:45

El Delta de l'Ebre

🙋‍♂️ Montse Bertran
✉️ monchimoche@gmail.com
📞 679 646 437

El dissabte 23 d’octubre farem una ruta circular en bici d’uns 50 kms més o menys, per l’hemisferi nord del Delta de l’Ebre.

Sortirem des de l’àrea camper de la platja de Riumar situada a l’extrem nord oest de la urbanització Riumar, on deixarem els cotxes. Des d’allí anirem per passarel.les de fusta on tindrem a una banda la platja i a l’altra territori dunar que seguirem fins al mirador del Zigurat, és el mirador més alt del Delta de l’Ebre i està situat en un punt estratègic, amb vistes privilegiades de la desembocadura de l’Ebre, l’illa de Buda, l’illa de Sant Antoni i el Garxal. Aquest està format per una espectacular plataforma de fusta que permet dominar l’horitzó de la zona de la desembocadura de l’Ebre.

Continuarem per GR 99 passant pel Port de Deltebre fins a Deltebre on pararem en un xiringuito a fer un beure i estirar cames al costat de l’Ebre. Tot seguit girarem primer cap a nord i després cap a l’est per canals i sèquies fins arribar al restaurant Los Vascos, a tocar de la platja de La Marquesa, on pararem a menjar l’entrepà.

A la nostra esquerra tindrem la Punta i la península del Fangar de 410 ha que s’endinsa al mar al nord de la desembocadura de l’Ebre, davant la badia del Fangar. Un espai amb diferents ambients naturals: platja, dunes mòbils i fixades, sorrals i badia, es tracta d’un paratge protegit i molt sensible. Es una zona protegida de nidificació d’aus. El seu punt més extrem rep el nom de Punta del Fangar.

Si tenim ganes i anem bé de temps continuarem per la sorra uns 3 kms fins arribar al Far del Fangar que té una alçada de 20 metres i un diàmetre de 3. Tot i que es té constància d’un primer far de l’any 1864 l’actual està datat de l’any 1972. Per la seva singularitat i com destaca en l’entorn àrid, el far del Fangar constitueix un dels símbols arquitectònics i paisatgístics més característics de les Terres de l’Ebre.

Des de la Punta del Fangar i direcció sud est seguirem un camí  deixant la platja de la Marquesa a esquerra mentre a dreta tindrem territori dunar. Quan s’acabi aquest camí ja quedaran pocs kms per arribar a la platja de Riumar que ho farem per la sorra seguint la línia de la costa i que potser ens costarà ciclar. Al finalitzar la ruta i si la meteo acompanya podrem prendre un bany relaxant i la merescuda birreta.

Qui no tingui bici també es podrà llogar per 10 o 15 € aprox. en aquest cas és recomanable avisar amb temps per tal de reservar-la.

Per arribar-hi desde la N-340 passat l’Ampolla ens incorporarem al carril de l’esquerra d’entrada al Parc Natural del Delta de l’Ebre per la ctra. TV 3401, on hi veurem un indicatiu, i seguirem les indicacions del Google maps fins l’àrea camper de la platja de Riumar.

El punt de sortida des de Tarragona serà a les 7:45h i a les 9h al punt de sortida de Riumar, on jo us estaré esperant. Crearé grup de whatsup per tal de coordinar millor el desenvolupament de l’activitat i els punts de sortida.

Per a fer l’activitat cal que porteu:  casc, guants, un bon culot, ulleres de sol, protecció solar, i pels mosquits, aigua per hidratar-vos, banyador o vikini, tovallola, roba de recanvi, alguna cosa per esmorzar (entrepà, fruits secs, fruita, xocolata…), dinar de motxilla, encara que també podrem comprar-lo, i moltes ganes de passar-s’ho bé.

Venga doncs, ja només falta que us engresqueu i us apunteu a l’activitat a través de la plana web  www.gata.cat, i teniu temps fins divendres 22 d’octubre. Per qualsevol aclariment no dubteu a preguntar, per correu a monchimoche@gmail.com o per telf. 679646437

Montse Bertran

Salut, força cames i força Gata!!

Gràcies i ens veiem al Delta!!

#Gata22anys

Esdeveniments vençut

1000

Info guia: Montse Bertran

• El Delta de l'Ebre
  • Catalunya
  • Espanya

Detalls de la planificació de l'esdeveniment