El passat diumenge dia 12 un total de nou gaterus ens vam aplegar per recórrer la Ribera d´Ebre des de Riba-roja d´Ebre fins a Móra la Nova, una ruta d´uns 43 km aproximadament. Procedents de diferents punts, els gaterus vam pujar al tren que ens portaria fins a l´estació de de Riba-roja, punt des del qual vam començar a ciclar.

Quan vam baixar del tren feia un matí calorós i assolellat, i el vent no es va deixar notar durant tota la jornada, condicions que van ajudar molt perquè poguéssim gaudir d´un fantàstic dia per ciclar.

Des de l´estació de Riba-roja ens vam apropar al centre del poble per fer el tradicional cafetó gatero per agafar forces i ja començar la ruta. Flix va ser el primer objectiu, on vam creuar el riu Ebre pel pas de barca resseguint a continuació de nou el camí de Sirga en direcció Vinebre i Ascó, on vam pendre un petit refrigeri abans de continuar cap a Móra d´Ebre.

Durant la segona part del camí vam poder gaudir del ametllers, cirerers i presseguers en flor, que ens van fer baixar de les bicis per fotografiar els tons blanc o rosa de les seves flors, que marquen l´inici d´una primavera ja propera i omplen de color els camps.

Tota la ruta es va desenvolupar sense gaires dificultats per camins molt ciclables, i el punt aventurer va ser l’anomenat Pas de l´Ase, que no permetia anar muntat sobre la bici per la irregularitat d´un sender estret, costerut i molt pedregós, però que a canvi oferia unes vistes espectaculars sobre el curs de “lo riu” que van fer que oblidéssim les dificultats que vam patir per creuar aquest pas.

La segona pausa va tenir lloc a Móra la Nova, on dinar quelcom es va tornar missió imposible un diumenge passades les 4 de la tarda, i cadascú va menjar el que portava a la motxilla. Finalment ens vam apropar a l´estació de tren de Móra la Nova, on va acabar aquesta bonica, variada i entretinguda ruta per la Ribera d´Ebre. L´ambient de grup va ser excel·lent i vam gaudir d´un fantàstic dia de bici sense incidents ni problemes. Per tornar a repetir l´experiència aviat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *