Va ser els dies 18, 19 i 20 de novembre i vam fer un total de 136 km

En la sortida en BTT del GATA a la Via Verda del Zafan des de Samper de Calanda (Terol) fins a Tortosa (Tarragona) els dies 18, 19 i 20 de novembre vam fer un total de 136 km repartits en dues etapes:

Samper – Torre del Comte –> 66 km
Torre del Comte – Tortosa –> 70 km

Ens vam aplegar un total de 8 “gaterus” molt animats i disposats a ciclar i a passar-ho bé. El dissabte el matí era fred i bufava vent de mestral (“cierzo” a l’Aragó) que per sort ens era favorable al llarg de la majoria del recorregut, i tot i que era fort no va a ser un inconvenient per pedalar i arribar al nostre destí sense incidents.

Túnel cap de setmana Val de Zafan

Tot i això, al túnel de l’Equinocci ens vam trobar amb els resultats de les fortes pluges de dies passats i va ser molt difícil ciclar, però el pitjor ens el vam trobar a la sortida del túnel: una zona amb un fang tou que semblaven sorres movedisses i per on era impossible ciclar i fins i tot caminar. Ens vam posar de fang fins a les orelles tant els ciclistes com les bicicletes, però una vegada superada aquesta part tot va anar molt millor.

El diumenge lluïa el sol al matí i el vent era més feble, feia un dia esplèndid per ciclar i vam aprofitar que el traçat era més favorable que el dissabte per anar més ràpid i gaudir de la velocitat als trams de baixada. Vam dinar a Xerta i finalment vam arribar a Tortosa per agafar el tren i tornar cadascú a casa seva.

Van ser quilòmetres d´aventures, bon rotllo i d´ajudar els companys que van tindre problemes tècnics o d’un altre tipus. Vam ser un bon equip i ens ho vam passar de conya. Per repetir més endavant.